הישרדות גופינו בתאונה טראומתית מכל סוג / גרשון קום

מה עשיתם היום להגברת יכולת הישרדות שלד הגוף שלכם בתאונה הבאה? 
זה תקציר למאמר שלי שפורסם בפורטל הרפואי "דוקטורס" (הקישור אליו כאן למטה).
בהנחה שאיש מאיתנו לא מחוסן מפני כוח הכבידה שיוצר פוטנציאל לנפילות; ובהנחה שכלי רכב רבים שנעים מהר יותר מיכולת התגובה של המוח שותפים למרחב שלנו - צריך לקחת בחשבון שאנו עלולים להיות קורבן לתאונות ולהערך בהתאם; מאמר זה עונה על השאלה:  כיצד ניתן לצמצם את עוצמת הפגיעה ולהגדיל את כושר ההישרדות שלנו במקרה של טראומה פיזית לגופינו.
ברגע אמת - לא יהיה זמן לחשוב ! לא יהיה זמן לתכנן !
באותו חלקיק שניה, בה אנו מופתעים בסיטואציה של תאונה - אנו נגיב ספונטנית בהתאם למה שתירגלנו את עצמינו. כאן בהמשך מופיע ניתוח - מקרה, הצעה לפתרון והסברים.
ניתוח - מצב:
לכל אחד מאיתנו שיגרת יום ושיגרת שבוע המשתקפת במוטוריקת   גוף, אשר איכותה ואופייה נקבע על פי אופי סדר היום שלנו. שיגרה מוטורית יומיומית קבועה של כל אחד מאיתנו ,מגבילה את הגוף לסך מסויים של תנועות ומנחי גוף.
לגוף יש זיכרון ויכולת למידה. כלומר, מה שאנחנו מלמדים ומרגילים אותו מבחינת כמות, אופי ואיכות מנחי הגוף - זה מה שהוא יודע.  ככל שהוא ידע פחות, יכולת העמידות שלו בעת אירועים טראומטיים לגוף, תהה פחותה. הגוף יישאב במצב טראומה למנחים שלא טרחנו להכיר לו אותם, ולכן  צפוי שרמת הנזק שתיגרם תהה גבוהה.
הצעת פתרון:
אימון תנועתי  - מתמיד, מקיף את כל מיפרקי הגוף בכל מישורי התנועה, איטי, ממצה עד רמת המגבלה; עם מגמת השתפרות בין אימון ל אימון - יכול מאד לסייע. דוגמה טובה: אימון בשיטת
Shin-Sen-Do אבל בהחלט גם שיטות אחרות כולל מספר סגנונות באמנויות לחימה שמשרתים מטרה זו.

מדוע ?
א. תירגול בסגנון
 Shin-Sen-Doמאפשר לגוף  מהיבט פיזי להתנסות במנחים אפשריים אך בלתי מוכרים לו; כך שהאימון מגביר את טווח התנועה ומעלה את סך מנחי הגוף שהגוף חווה ומכיר, ובכך ומשכלל את היכולת המוטורית שלו.

ב. מתרגלי השיטה לומדים להפעיל את מיפרקי הגוף בכדי שישפיעו על שרשרת פעולות מוטוריות בגוף. גישה זו גורמת להפקת תנועה ופעולה בצורה אפקטיבית ללא הפעלת מאמץ  מרוכז  וממוקד. שאם לא עלולה להיות השפעה שלילת בעתיד על אזור הפעולה הממוקד. כמו כן בשיטה המוצעת - הפקת התנועה מתבצעת בצורה יעילה ועוצמתית - ללא צורך במאמץ פיזי ובזבוז אנרגיות.

מה התועלת ?
1. הגוף יתפקד טוב יותר ברמה היומיומית; וברגעי מצוקה וטראומה כמו תאונה , החלקה, נפילה – בפרט.

2. עם העליה בגיל הכרונולוגי תפקודי השלד יהיו חיוניים יותר לעתיד לבוא  בגיל זיקנה שבהם הרמה המוטורית פוחתת וכמות הנפילות עולה.

3. נפחית את הסיכוי מסימפטום - מגביל של גב תפוס וכאוב , צוואר תפוס , פגיעה בתפקוד הברך - בגלל "תנועה לא נכונה". 


ליצירת 👈 קשר
תקציר זה מתוך 👈 מאמר שלי שפורסם בפורטל הרפואי דוקטורס.

למאמר: השפעות אימוני מתיחה מהיבט הישרדות באירוע טראומתי - לחצו כאן 

קליפ חביב. 16 שניות ללא מוזיקה...אבל חביב.
 

עוד מאמרים וסקירות ניתן למצוא בתגיות כאן למטה